donderdag 6 februari 2014

ZEVENAARS

Ja, je leest het goed ! (geen zeveraars hoor !!)

Een zevenaar is een gedicht van zeven korte regels.
Het rijmt niet en het eindigt zoals het begint. 

We hebben dat vandaag voor de eerste keer geprobeerd.
Hieronder kan je er al een aantal lezen.

voetballen
op een megalolly
een tribune
goal !
ik wens een land van snoepjes
voetballen
op een megalolly
 (Iben)
slapen
in bed
zwart
stilte
wat een mooie droom
slapen
in bed
(Martje)
 turnen
in de topturnzaal
meisjes zijn bezig
kabaal !
ik doe dat graag
turnen
in  de topturnzaal
(ons droomkindje Léonie)
fietsen
aan het water
de boten
de motor, broem, broem
ik fiets graag
fietsen
aan het water
(Charles-Benoit)
eten
bij mij thuis
mijn papa en mama
geroezemoes
zou het lekker zijn?
eten
bij mij thuis
(Daan)
paaardrijden
kleiputten
de kinderen rijden mooi
hard stampen
oh, dat kan ik supergoed
paardrijden
kleiputten
(Iluna)


 

Wat een talenten in onze klas !!! 

Nog een dichter in de klas is Robbe en een flinke voetbalspeler !

Elke week gaan sjotten
is dat niet leuk?
De andere die uitglijdt,
ik lach me een deuk.
Iemand overdribbelen
en recht naar het doel ...
Dat vind ik megacool !

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hier kan je een reactie plaatsen