dinsdag 18 februari 2014

VERHAAL van Ruï

  
De sporters

Klimmen is lastig hoor !
Wil jij ook klimmen?
Ja, ik vraag het eerst aan papa.
Papa, mag ik gaan klimmen?
Ja hoor, dat mag.
Joepie !!
Ik ga snel naar de meester.
Meester, ik mag gaan klimmen!
Morgen ga ik al oefenen.

De schoolbel gaat ... en nu naar de zoo!

De zoo

In de zoo kan ik veel dieren zien.
Mijn lievelingsdieren zijn een tijger, een leeuw en een jachtluipaard.
Ik ben met mijn opa naar de dierentuin.
Opa, welk dier laat je me eerst zien?
We gaan naar de de leeuwen en de tijgers kijken.
 ...
Opa, weet jij ook de kikkers zijn?
Neen, Ruï.
Ik wel, opa, kom !
Ja, daar ben ik al.
...

Kom, nu gaan we naar huis.
Neen opa, ik wil nog niet weg !

Op de trein ... opa zit te gapen.

Thuis... mama, papa, ik ben naar de zoo geweest.
Ik heb alle dieren gezien.

Opa is er moe van en ik kreeg er grote honger van !
Mama, wat eten we ???

Vis met tomaat.
Mama  mag ik veel?
Ja hoor.
Wat is van vlees?
Kaasvlees.
Njammie  !! Dat is lekker hoor.

Mama is het eten bijna klaar?
Ja hoo.
Mag ik na het eten naar boven?
Dat mag.
Ik ben klaar  mama, ik ga boven een verhaal schrijven.

Het is avond,  ik  moet gaan slapen.
Mama, mag ik nog een verhaal ?
Ja, mijn lieve Rui ...

 
PROFICIAT, RUÏ,  héél  knap van jou !!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hier kan je een reactie plaatsen